Π.Α.Σ.Ε. Vodafone: Να ανακληθεί η απόλυση του μέλους του Σωματείου μας Έφης Γκιουρέ

vodafone_silhoutte_reuters_1492002575816

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)

Αρ. Πρωτοκόλλου: 21/2023

Αθήνα, 10/07/2023

Να ανακληθεί η απόλυση του μέλους του Σωματείου μας Έφης Γκιουρέ

Να σταματήσουν οι απολύσεις, η εντατικοποίηση, οι συνδικαλιστικές διώξεις

Απαιτούμε οριζόντιες αυξήσεις μισθών μέσω Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας

Στην Επιθεώρηση Εργασίας την Τρίτη 11/7, 09.30 π.μ. 

Από την άνοιξη έως τώρα η διοίκηση προχώρησε σε διάφορες απολύσεις συναδέλφων στα τηλεφωνικά κέντρα. Με την δικαιολογία της απόδοσης απομακρύνει παλαιό και έμπειρο προσωπικό έχοντας επιβάλλει στα πιο πολλά τμήματα ένα μοντέλο «ανακύκλωσης» εργαζομένων, μικρής διάρκειας και εμπειρίας, τους οποίους πιέζει στα όρια εξάντλησης και σύντομα τους σπρώχνει στα «αζήτητα». Η πιο πρόσφατη γνωστή απόλυση αφορούσε συνάδελφο -εργαζόμενο από την Cyta- τον οποίο απέλυσαν στα μέσα Ιουνίου από το «5519» (εξυπηρέτηση πελατών σταθερής retail).

Στο εργασιακό αυτό μοντέλο δεν χωράει αξιοπρέπεια. Είναι γνωστή η ασφυκτική πίεση καθημερινά στους συναδέλφους μέσα από ένα πλέγμα στατιστικών, παρακολούθησης από RTM analysts, Team Leaders, ομαδικές συζητήσεις μέσω teams, mails, εφαρμογές παρακολούθησης, ακόμη και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης μέσω των οποίων παρενοχλούνται οι συνάδελφοι ακόμη και εκτός εργασίμου χρόνου. Οι κάθε λογής επιβλέποντες πιέζουν με ασφυκτικές συμπεριφορές συναδέλφους, επιβάλλουν -όπου τους παίρνει- απέναντι σε κάθε λογική απίστευτο stress, π.χ. με ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 3 έως και 4 πελατών στο chat, με διαρκείς υποτιμητικές παρατηρήσεις, με επιδεικτικό σκίσιμο ανακοινώσεων του Σωματείου μπροστά σε συναδέλφους, σε τμήματα όπως το προαναφερόμενο αλλά και σε άλλα.

Σε αυτό το κλίμα συντελέστηκε και η απόλυση του μέλους μας Έφης Γκιουρέ.

Η συνάδελφος εργαζόταν στο δύσκολο έργο αποτροπής αποσυνδέσεων και διατήρησης επαγγελματιών πελατών από το 2012, μέσω της εταιρείας Atlas (Adecco). Η συνάδελφος ήταν από τους παλαιότερους στο τμήμα και με μεγάλη εμπειρία. Η Έφη υπερασπίστηκε πάντα με σθένος την εργασιακή της αξιοπρέπεια. Είναι ενεργό μέλος του Σωματείου μας και ήταν μέλος της Εφορευτικής Επιτροπής στις τελευταίες αρχαιρεσίες. Ήταν επίσης συνάδελφος που συμμετείχε ενεργά σε όλες τις κινητοποιήσεις. Τους τελευταίους μήνες η διοίκηση προσπάθησε να αλλάξει τις συνθήκες εργασίας στο τμήμα της με έντονη εντατικοποίηση (προσπάθεια μονομερούς αλλαγής ωραρίου από σταθερό σε ολοήμερo με βάρδιες, εργασία στις αργίες, στοχοθεσία απόδοσης με εντελώς ανέφικτους στόχους). Η συνάδελφος αντιτάχθηκε σθεναρά και μαζί με τη στάση και άλλων εργαζομένων απέτρεψαν εν μέρει την πλήρη εφαρμογή αυτών των σχεδιασμών. Όταν επίσης τον 3/2023 έγινε προσπάθεια από την εταιρεία Atlas να μην καταβληθεί η μισθοδοσία της 6/2/2023 σε συναδέλφους που δεν είχαν εργαστεί λόγω της χιονόπτωσης, η συνάδελφος δεν δίστασε να «βγει» μπροστά με το Σωματείο και με καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας συνέβαλε ώστε όλοι οι συνάδελφοι τελικά να πληρωθούν κανονικά. Η Έφη με τη στάση της ενοχλούσε τη διοίκηση. Για αυτό από τον 3/2023 και μετά ουσιαστικά στοχοποιήθηκε μεθοδευμένα από τους προϊσταμένους της. Στα πλαίσια της έντονης πίεσης προς το τμήμα με συνεχή meetings, ομαδικές συναντήσεις, προσωπικές οχλήσεις άρχισαν να απευθύνονται προς τη συνάδελφο πιο απαιτητικά δημιουργώντας της έντονο stress για τη δουλειά της και την απόδοσή της. Έφθασαν στο σημείο να την εγκαλέσουν έντονα και επιθετικά -ακόμη και μέσω e-mail- για την τυπική κατηγοριοποίηση 3 κλήσεων (ανάμεσα σε 100άδες!), ένα ιδιαίτερα ήσσονος σημασίας ζήτημα. Καθώς η συνάδελφος αντιδρούσε επίσης ψύχραιμα και σταθερά απέναντι σε αυτή την πίεση και καθώς είχαν ιδιαίτερη δυσκολία να εντοπίσουν σφάλματά της στην εργασία της, την τελευταία εβδομάδα πριν την απόλυσή της κατέληξαν να παραποιήσουν τα στατιστικά της και να ισχυριστούν πως διαχειρίζεται κατά μέσο όρο 3 κλήσεις την ημέρα(!), τη στιγμή που ο μέσος όρος διαχείρισης κλήσεων είναι 30-50 και είναι πρακτικά αδύνατον στο περιβάλλον του τηλεφωνικού κέντρου με τον ολοκληρωτικό έλεγχο, οποιοσδήποτε να απαντά μία κλήση και μετά να… κάθεται. Επιπλέον, η απόδοση της Έφης κυμαινόταν στο μέσο όρο του τμήματος, σύμφωνα με τα στατιστικά που οι ίδιοι οι προϊστάμενοι έστελναν στο τμήμα.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως στις 30/5 στο τμήμα της συναδέλφου μέσω meeting είχε ανακοινωθεί νέα «άπιαστη» στοχοθεσία (εντολή συνεχούς ροής κλήσεων, μηδενικού χρόνου εκτός εισερχομένων κλήσεων για διεκπεραίωση αιτημάτων, απαίτηση να απαντώνται οι εξερχόμενες κλήσεις -ενώ είναι αυτονόητο πως το αν θα απαντήσει ο πελάτης ή όχι δεν εξαρτάται από τον συνάδελφο- κ.ά.). Τα παραπάνω ήταν αφορμή να αντιδράσουν πολλοί εργαζόμενοι και να εκφράσουν έντονα τη δυσαρέσκειά τους.

Κατόπιν όλων των παραπάνω και χωρίς καμία προειδοποίηση την Πέμπτη 1/6 η συνάδελφος δέχθηκε κλήση από την Atlas να μην εργαστεί στις 2/6 και να μεταβεί στα γραφεία της εταιρείας. Όταν ζήτησε τον λόγο αρνήθηκαν να της τον ανακοινώσουν, η συνάδελφος αρνήθηκε να μεταβεί και ζήτησε έγγραφη ενημέρωση. Σε επικοινωνία με τους T/Ls της, ζήτησε διευκρινήσεις αλλά αυτοί δήλωναν… άγνοια. Τελικά στις 2/6 με τη λήξη της βάρδιας την ενημέρωσαν τηλεφωνικά για την απόλυσή της και λίγες ώρες αργότερα της κοινοποίησαν την απόλυση με δικαστικό επιμελητή στην οικία της. Ακόμη και η πρακτική της απόλυσης απόγευμα Παρασκευής πριν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ήταν μεθοδευμένη για να μην μπορεί να υπάρξει άμεσα κάποια μαζική αντίδραση.

Είναι εξοργιστική η μεθόδευση της απόλυσης της συναδέλφου. Είναι ακόμη περισσότερο εξοργιστικό το απροκάλυπτο μένος της διοίκησης και η εκδικητικότητά της για τη συνδικαλιστική δράση της συναδέλφου. Επισημαίνουμε πως τόσο η απόλυση της συναδέλφου όσο και οι διάφορες απολύσεις την προηγούμενη περίοδο, έρχονται και μετά τη πρόσφατη διαβεβαίωση της διοίκησης πως οι 11.000 απολύσεις που ανακοινώθηκαν από τον Τύπο να επίκεινται στη Vodafone, δεν αφορούν στη Vodafone Ελλάδος, η οποία είναι εξαιρετικά επιτυχημένη και κερδοφόρα, αλλά μόνο στο Vodafone Group.

Προειδοποιούμε όλους τους συναδέλφους πως η πολιτική των απολύσεων θα συνεχιστεί:

  • Και στο συγκεκριμένο τμήμα της LCM Retention θα συνεχιστούν οι προσκλήσεις σε κάποια γραφεία «χωρίς ανακοίνωση θεματολογίας» προς παλαιούς συναδέλφους για να τους ανακοινωθεί όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα η απόλυσή τους.
  • Και στα τηλεφωνικά κέντρα στο σύνολό τους θα συνεχιστούν αυτές οι πρακτικές.
  • Και στη Διεύθυνση Τεχνολογίας της οποίας έχει μεταφερθεί οργανωτικά μεγάλο μέρος στο Vodafone Group.

Είναι φανερό πως η διοίκηση δεν επιθυμεί παλαιούς εργαζόμενους με εμπειρία και διεκδικήσεις. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως διαλύει την αποτελεσματικότητα τμημάτων και επιδεινώνει δραματικά την εξυπηρέτηση προς πελάτες, δεν την ενδιαφέρει, εμπρός στην προσπάθειά της να επιβάλλει συνθήκες εργασίας τριτοκοσμικές, με συνεχείς παραβάσεις ακόμη και των νομίμων δικαιωμάτων μας.

Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει αυτή η κατρακύλα και να υπερασπιστούμε εργασία με δημοκρατικά δικαιώματα και αξιοπρέπεια είναι να αντιδράσουμε σθεναρά και να επιβάλλουμε αξιοπρεπείς συνθήκες εμείς οι ίδιοι.

Η διοίκηση δεν θα θορυβηθεί και δεν θα σταματήσει αν εμείς με μια ενιαία στάση δεν την εξαναγκάσουμε. Αν δεν αποδείξουμε στην πράξη πως η κάθε απόλυση θα της στοιχίζει τόσο με μαζικές κινητοποιήσεις και με την αποχή μας από τους Η/Υ και τις θέσεις εργασίας, όσο και σε επίπεδο συμπαράστασης, δημοσιοποίησης και θεσμικών κινήσεων.

Ζητάμε να βοηθήσει ο ένας, τον άλλον και όλοι μαζί να αντιδράσουμε.

  • Κανένας συνάδελφος μόνος του
  • Να ανακληθεί άμεσα η απόλυση της συναδέλφου Έφης Γκιουρέ
  • Απαιτούμε εργασία με αξιοπρέπεια ενάντια σε συνθήκες «μαύρης» εντατικοποίησης και συνεχούς παρενόχλησης από τους προϊσταμένους
  • Ζήτημα διαβίωσης-επιβίωσης η κατάργηση των εργολάβων και η άμεση εργασιακή σχέση με τον πραγματικό εργοδότη, τη Vodafone
  • Αυξήσεις στους μισθούς με συλλογική σύμβαση εργασίας για να αντιμετωπιστεί το κόστος ζωής. Κανένας μισθός κάτω από 1.200 ευρώ μικτά.

Επόμενος σταθμός στη μάχη ενάντια στην απόλυση της συναδέλφου είναι η συζήτηση της εργατικής διαφοράς η οποία έχει οριστεί στην Επιθεώρηση Εργασίας Νέας Ιωνίας (Λ. Ηρακλείου 269, Ν. Ιωνία) την Τρίτη 11/7/2023 στις 09.30 π.μ.  

Συνεχίζουμε μέχρι τη δικαίωση της συναδέλφου μας  

Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον

www.pasevodafone.gr – [email protected]

Τηλέφωνα επικοινωνίας με το Δ.Σ.